2011-10-16

VG

Klart och fixat!!!! Vg fick jag på både tentan och i kursen :)!
Det går bra nu!

Men jag har problem ändå.......

Jag går in så mycket i kursen jag läser, och läser verkligen all kurslitteratur, vilket är bra iof sig. Men,. jag hinner inte med intresset för själva läraryrket. Det didaktiska och pedagogiska och att börja fundera i en lärares banor det existerar inte i min värld. Jag skall om tre veckor göra min 5 veckor långa VFU och jag har ingen inspiration. Känns som det enda jag kan just nu är att plugga, få in så mycket kunskap i hjärnan som möjligt, läsa läsa läsa och inget annat. Men nu skall jag avancera, jag skall planera lektioner, hålla dem och bidra till elevernas kunskap. HUR????!!!! För ett halvår sedan hade jag ideér och var full av känslan att vara lärare, den fattas mig nu, och det gör mig nervös. Hur går jag nu tillväga för att komma med på tåget igen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar