2011-10-20

Vinden vänder

Så fort jag kommer till min partnerskola hittar jag tillbaka till lärarrollen. Jag var där idag och hade ett möte med min handledare inför VFU:n. Kände förra veckan som jag nämnde innan att jag aldrig kommer att fixa detta. Men jag tror banne mig jag gör det :). Vi pratade om vad eleverna skulle hinna med innan jul och jag fick ge förslag och idéer på vad jag ville göra med dem och framför allt vad jag kan och behärskar. Mycket hjälp och vägledning fick jag vilket stärkte mig otroligt idag.

Jag ska ha en tre, en tvåa och en etta i 5 veckor. Med trean skall jag gå in på form och stil inom skriftspråket. Det är det enda jag vet, nu skall jag planera hur vi ska arbeta med det.
Men tvåan skall jag behandla renässansen, något som jag i min nuvarande kurs på högskolan håller på med. Här skall jag nog ha föreläsning med begrepp osv. för att eleverna sedan skall få läsa verk från epoken. Måste lista ut hur de skall examineras i temat. Skriva något, prov, redovisning? Med ettan skall jag ha boksamtal utifrån noveller. Vi ska behandla läsförståelse!

10 böcker fick jag med mig hem för att hitta inspiration och plugga på själv. Nästa torsdag skall jag och min handledare träffas igen och lägga upp planen. Nu kör vi!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar