2011-09-06

Antiken

Till i måndags hade vi 6 texter som vi skulle ha läst. En av dem var delar ur Odysseen. Jag började mitt i boken vid första angivelsen och fortsatte streckläsningen till sista sidan. Jag minns att jag läst delar av verket i gymnasiet, men den läsningen gav mig ingenting jämfört med nu. Boken var spännande och enligt mig lättläst. Inte alls en sådan börda jag minns eller först trodde när jag grep tag om boken. Att läsa den till sista sidan var ingen pers.

Till i morgon har vi 7 texter vi skall ha läst. Där bland Medea, denna har jag oxå läst hela boken. Jag skulle bara skumma delar ur den i gårkväll tänkte jag och efter två timmar hade jag läst hela boken. Medea är ett drama och boken är uppdelad i dialoger så specielt svårläst var den inte och lite text på varje sida.

Nu återstår bara 6 texter som skall plöjas igenom på en dag, och jag känner att det kommer att bli tufft. Men jag måste ligga i, om en månad är det salstenta på detta, Antiken och medeltiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar