2011-08-18

Skolstart

Jag skall börja med att berätta att min sista tenta som lämnades in 10:e juni resulterade i VG och med det VG i hela den kursen, Språkutveckling och språkinlärning. Jag har inte hämtat tentan än eftersom det varit sommarlov så jag är exalterad över att få se noteringarna

Nu är det bara några veckor kvar till skolstarten igen, och jag laddar upp med lugnet. Min nästa kurs är litteraturhistoria, nämligen Antik och medeltid. Behöver jag säga att listan över kurslitteratur är lång? De skönlitterära böckerna är hur många som helst till antalet och det skall bli spännande och se hur detta skall läggas upp. Hela denna termin skall jag läsa i Västerås vilket inte är så upphetsande. 45 minuter till skolan istället för 20, blir tufft. Men samtidigt nya lokaler nytt folk och nya lärare. Framför allt nya lunchställen, de dagar jag in te har matlåda vill säga.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar