2011-06-17

Sommarlov

En vecka innan jag gick på sommarlov fick jag mitt näst sista resultat på en hemtenta. Klarade mig såklart :). Wow vilket år, har inte behövt komplettera en enda gång. Men jag skall inte ropa hej. Den 10 juni lämnade jag in min sista hemtenta för året som gått. Väntar med spänning på resultat. Denna tenta handlade om språkutveckling och utgick ifrån undersökningsprojektet som jag utförde på min partnerskola. Hela tentan är ett reflekterande PM med anknytning till litteraturen och paraleller till kurskamraters undersökningar. 20 arbetsdagar har examinatorn samt exp. på sig att handlägga materialet Väntar med spänning. Tänk om jag klarar mitt första år utan ett enda U!

Nu väntar ett tre månader långt sommarlov för min del och jag skall pyssla ihop lite materialpärmar. Har ju samlat på mig en hel del material ute på min partnerskola och under lektionstid. Detta skall placeras in i pärmar. Vilket jag redan gjort en gång men då en Svenska A-, Svenska B- och en Religionspärm. Men nu skall jag strukturera upp momenten i kurserna tror jag. En mapp för renässansen, en för argumenterande texter osv. Skall komma på något fiffigt.

Mycket förberedelser och struktureringar blir det i sommar ändå, men framför allt ledigt och många böcker :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar